Jakie publikacje najczęściej zakupują w antykwariatach mężczyźni, a jakie kobiety dwudziestoletnie

Byłby w błędzie ten, kto by sądził, że wraz z rozwojem komputerów książki zostaną zapomniane przez ludzkość. Dowodem na nieprawdziwość powyższej hipotezy są chociażby tłumy w ojczystych księgarniach, organizujących sezonowe wyprzedaże. Oczywiście z definicji mężczyźni i kobiety dysponują innymi gustami i czytają publikacje z różnych półek. Przypatrzmy się bliżej tym damsko-męskim upodobaniom czytelniczym.
Otwarta książka
Author: Juhan Sonin
Source: http://www.flickr.com
Panowie zwykle zainteresowani są książkami o tematyce mocno związanej z branżą motoryzacyjną. Dopiero wprowadzane do sprzedaży egzemplarze pojazdów, usprawnienia w nowoczesnych modelach, czyli podsumowując nowinki ze świata techniki, których mężczyzna nie odnalazł w Googolach albo specjalistycznej prasie. Dodatkowo, ogromnym wzięciem cieszą się publikacje o tematyce dotyczącej niedawnej przeszłości, a zwłaszcza tej tyczącej się problematyki II wojny światowej, czyli historie niemieckich U-Bootów i alianckich myśliwców. Panowie nie wzgardzą również pozycjami powiązanymi ze swoim hobby, czyli łowieniem ryb lub ogrodnictwem.



Gusta kobiet są diametralnie inne. Przedstawicielki płci pięknej wolą czytać opowiadania
Autor podpisujący książkę
Author: Sasha Kargaltsev
Source: http://www.flickr.com
o miłości, powieści przygodowe, a także publikacje z zakresu szeroko rozumianej psychologii. W wolnych chwilach, pomiędzy gotowaniem a prasowaniem bielizny, są w stanie przeczytać kilka sonetów z tomu swojego ukochanego autora. Przywiązują większą wagę do swojej aparycji niż faceci, więc błyskawicznie pogrążają się w lekturze samouczków z dziedziny kosmetologii i światowej mody.

Cały światowy księgozbiór, a konkretniej jego gatunki, można by w ten sposób rozparcelować na takie typowo kobiece i typowo chłopskie grupy. O ile białogłowy są w stanie sięgnąć po opowiastki wojenne z czasów bizantyjskich, to na prawdę niełatwo wyimaginować sobie faceta czytającego... romansidła. Przypatrując się z bliska książkom można dostrzec, jak wydawcy przygotowując daną publikację do drukarni, dbają równocześnie, aby sam wygląd frontu książki przyciągał uwagę przedstawiciela pożądanej płci. Gołym okiem widać, że specjaliści od public relations i sprzedaży nie próżnują - w publikacjach dla mężczyzn będą dominowały ciemne barwy, a dla pań przeznaczone będą delikatne odcienie bądź nawet mocne róże.