Czy wiesz jak bardzo sugestywną i skuteczną formą przekazu mogłaby zostać reklama radiowa?

Czy pojmujesz, jak dużą moc przekonywania mogłaby posiadać tego typu postać przekazu jaką jest audycja radiowa? W dniu trzydziestego października 1938 roku amerykańska stacja radiowa CBS nadała tak sugestywne słuchowisko autorstwa Orsona Wellsa pt.


Ogrodzenie na plac zabaw
Author: Legi
Source: Legi


"Wojna światów", że znaczna część ludności została utwierdzona w przekonaniu, że w ich kraju nastąpiło lądowanie marsjańskiego statku kosmicznego.


Naturalnie w rzeczywistości tego typu inwazja nie miała miejsca oraz wbrew prowadzonej rzekomo "na żywo" relacji nikt nie zginął, lecz moc radia pokazała jak wielką posiada siłę. Teraz, ok. 80 wiosen po tym przełomowym socjologicznym eksperymencie reklama radiowa nadal jest bardzo entuzjastycznie stosowana przez biura marketingowe. Co prawda tego typu promocja trwa najczęściej parę albo paręnaście sekund, lecz jeżeli tylko jest zrealizowana z pomysłem, to na długi czas zapada w pamięć słuchaczom. Jest tak zwłaszcza wtedy, gdy rodzi sympatię i jest po prostu fajna, inna niż inne. Tego typu reklama radiowa, w której jest mowa o dwóch dających sobie życiowe porady koleżankach już od dawna nie jest przekonywująca.




Wedle niektórych badań marketingowych ogromną skutecznością wykazuje się tego typu reklama radiowa, w której występuje jakieś dziecko. W ten wariant potrafią być reklamowane wszelakie towary, jakie są przeznaczone dla tej gromady klientów. Dla przykładu potrafią to zostać słodkości, lecz także np. jakieś medykamenty.


Ponadto należałoby powiedzieć, że reklama radiowa może docierać do adresata, który akurat np. jedzie autem bądź jest w robocie lub po prostu nastawia posiłek.I ma załączone radio, w którym co jakikolwiek okres są puszczane reklamy.